links boven

zondag 14 oktober 2012

Petit Four

Mijn eerste Petit Four Chocolade cupje met aardbeiencreme is klaar!

Gehaakt met Catania katoen en haaknaald nr.2.5
Het haakpatroon vind je bij Grietjekarwietje
Ik heb de tweede gehaakt met haaknaald nr.3.0
Deze is een stukje groter geworden, 
wordt al een gebakje in plaats van een Petit Four!
Voor de 2e Petit Four heb ik kleine hulphaakjes gebruikt, 
zodat ik het begin van elke toer in de gaten kon houden en
zo door kon gaan met haken, 
zonder elke toer te eindigen met 1 halve vaste.
Krijg je ook niet zo'n akelige rand....
Zo zien die schattige dingetjes eruit!
Met zo'n zakje kan je weer een hele tijd door 
en koop je gewoon in een handwerkzaak.....
Ik vind ze reuze handig......
Hier zit hij gezellig tussen de andere gebakjes, 
die ik ooit gekregen heb via een Give Away van Josebianca
 Dit is dan mijn allereerste Petit Four!
Voor mij een enorm gepriegel, maar het is gelukt!
En Jacobus dacht, die is klaar en is van mij
 en heeft hem gelijk ingepikt.....

Op naar de volgende Petit Four
de Pistache met boter/creme vulling........
wordt vervolgd... 

Je kan zelf natuurlijk ook nog meedoen
als je het leuk vindt!
Kijk even naar het vorige blogbericht
http://www.lindevrouwsweb.blogspot.nl/2012/10/doe-je-ook-mee-met-crochet-along-op-het.html 

10 opmerkingen:

  1. Wat zien die gebakjes er lekker uit. Jacobus vind ik wel heel schattig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, Jacobus heeft het goed bekeken ;-)
    Ze zijn leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zooo jij hebt al een goedgevulde gebaksschaal!!
    ik moet die plastic swirls ook maar eens gaan aanschaffen..
    is toch handiger dan steeds blijven tellen..
    maar de handwerkbeurs is hier bijna..
    dus wie weet een leuk dingetje om daar te kopen...om mijn koopmanie beperkt te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met Amigurumi...haak je de toeren achter elkaar door. Tussen twee toeren sluit je niet af maar haakt gewoon door.
    Die plastic swirls zien er handig uit, ik gebruik een ander kleur draadje die ik onder de eerste steek van de nieuwe toer leg. Na de steek gehaakt te hebben...blijft het draadje op zijn plek zitten en bij de volgende toer....trek ik het draadje er uit en gebruik hem dan weer voor de volgende toer^_^

    Je petit fourtje is mooi geworden, leuk dat je ook mee doet Joke!

    Groetjes,
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja goed te weten hoe anderen het doen, kwam bij de tweede erachter dat doorhaken veel mooier wordt. Het draadje is ook een goed idee! Bedankt voor de tip! groetjes JOke

      Verwijderen
  5. Oh, wat gezellig al die gebakjes! Ik gebruik ook een soort markeerring, anders raak ik de kluts kwijt.
    leuk he, al die petit fourtjes die overal verschijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze worden mooi! Handig die haakjes. Dank voor de tip.
    Ik vind je Jacobus zo mooi!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt al een aardige verzameling! Leuk, die Jacobus. Het lijkt me een hele klus om die te breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooie haakwerkjes heb je al gemaakt..ik heb vorig jaar leren haken via youtube en vind het helemaal leuk..en geniet van alle mooie blogs die er zijn op internet..leer ook veel van blogs en krijg leuke ideen zo ook van jou blog superleuk allemaal..ben zelf ook een blog begonnen van mn haak en borduurwerken maar ben nog echt een beginner..wil jou bedanken voor de patronen en mooie foto s want daar leer ik ook weer veel van..lieve groet marijk

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me